Taller de jardineria

Quatre coses i escaig que hauries de saber sobre les plantes

DIVERS

Comença: 11-10-2025 - 11:00 h    Finalitza: 11-10-2025 - 14:00 h

Organitza Ajuntament d'Altafulla

Aquest taller és una introducció amena i participativa al món de la jardineria, pensada per despertar la curiositat i trencar la por de "tenir mà verda".

Format: Xerrada dinàmica + activitat participativa i sensorial
Dirigit a: Públic general (sense coneixements previs)

DISSABTE 11 D'OCTUBRE / MUSEU ETNOGRÀFIC

D'11h a 14h
Places limitades.
GRATUÏT

Inscripcions a: ajuntament@altafulla.cat o per Whatsapp al 689 72 49 07, indicant nom i cognoms i telèfon de contacte.

CONTINGUTS

•    Xerrada introductòria amb un to proper i tocs d'humor, per crear un ambient relaxat i motivador. Es parlarà de per què les plantes són importants, com es comuniquen amb nosaltres i què necessiten per viure.
•    Les quatre necessitats vitals de les plantes: llum, aigua, substrat i nutrients. A través d'exemples pràctics i llenguatge entenedor, s'explicarà com reconèixer mancances i com actuar.
•    Tipus de plantes i característiques: aprendrem a diferenciar plantes d'interior i exterior, aromàtiques, florals o crasses, i entendre què les fa especials i com triar-les segons l'espai.

PART PRÀCTICA I SENSORIAL

•    Experiència amb els sentits: observarem fulles i flors de prop, tocarem substrats i textures, olorem plantes aromàtiques i -quan sigui segur- en tastarem alguna (alfàbrega, menta...).
•    Connectarem emocionalment amb la natura, i és ideal tant per a adults com per a famílies amb infants.