04 JUNY 2025
Altafulla es prepara per acollir una nova edició del Pleamar Vintage Market, una cita ja imprescindible del calendari estival que aquest 2025 celebra la seva desena edició amb més energia i novetats que mai. Durant el cap de setmana del 7 i 8 de juny, tal com es va fer l’any passat coincidint amb la Segona Pasqua, el Parc de Voramar es convertirà de nou en un espai vibrant de cultura, música, comerç i estètica vintage amb 75 parades que oferiran moda, decoració, vinils, llibres, brocanteria, artesania i molt més.
Una de les principals novetats d’enguany és la incorporació de “El Faustineta”, una proposta de microteatre infantil que arriba de la mà del festival El Faustina, i que tindrà lloc el dissabte 7 a les 12.00 h. Aquesta activitat familiar vol apropar el món del teatre als més petits dins el marc festiu del Pleamar.
La programació musical tornarà a ser un dels plats forts del cap de setmana, amb actuacions en directe de grups com Dr Explosion, Los Turbios, Mar Label, Beatmin, Robot Emilio, Boni&Delani o Boozan Duke Quartet, així com sessions de DJ com DJ Platos Combinados, DJ Maadraassoo o Música Moderna DJs.
Nico Leo, co-organitzador del Pleamar, destaca que “hem arribat a la desena edició mantenint l’essència del mercat però enriquint-lo cada any amb noves activitats i col·laboracions. Aquesta vegada, sumar-nos al festival Faustina, amb el microteatre infantil, ens fa especial il·lusió. A més, el canvi de dates a inicis de juny iniciat l’any passat, coincidint amb la Segona Pasqua, ens permet gaudir del bon temps i d’un ambient més relaxat que en plena temporada alta.”
Per la seva banda, el regidor de Turisme, Comerç i Promoció Econòmica, Tomàs Serra, assenyala que “el Pleamar és un esdeveniment molt estimat que actua com a baròmetre per saber com anirà l’estiu. Enguany hi hem fet una aposta decidida, augmentant la inversió municipal per millorar la qualitat global del festival. A més, iniciatives com aquesta ens ajuden a desestacionalitzar i a dinamitzar Altafulla abans de la temporada alta.”
El Pleamar Vintage Market és una producció de l’Associació Pleamar i La Sonora Produccions, organitzat per la regidoria de Turisme, Comerç i Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Altafulla, i s’ha consolidat com un esdeveniment referent a la Costa Daurada, no només per la qualitat de les parades i l’ambient musical, sinó també per la seva aposta per la cultura, la sostenibilitat i l’oci familiar.
El projecte ‘A les platges, Zero Plàstics 2025’ farà parada al Pleamar Vintage Market
El proper dissabte 7 de juny, el projecte ‘A les platges, Zero Plàstics 2025’ farà parada al Pleamar Market d’Altafulla amb una activitat oberta a tota la ciutadania per sensibilitzar sobre l’impacte del plàstic en el nostre entorn marí i costaner.
Durant la jornada, les persones participants podran:
- Buscar microplàstics a la sorra i prendre consciència de la seva presència al litoral.
- Contribuir a un mural col·lectiu que recollirà idees i reflexions per a un mar lliure de plàstics.
- Compartir propostes i recursos pràctics per reduir el consum de plàstic d’un sol ús en el dia a dia.
- Ajudar el “peix menjaplàstics” a fer neteja simbòlica de la platja.
Aquest taller forma part de la tercera edició del projecte 'A les platges, Zero Plàstics', impulsat per L’Aresta Cooperativa. El projecte té com a objectiu principal sensibilitzar la població sobre la problemàtica del consum i l’acumulació de plàstics al Mediterrani, un dels mars més contaminats del món, on cada dia hi arriben 700 tones de residus plàstics.
L’activitat es realitza amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Altafulla i el suport de la Diputació de Tarragona, i forma part d’un conjunt d’accions de sensibilització, educació ambiental i voluntariat que es desenvolupen al llarg de l’any en diferents municipis del litoral tarragoní.
Portal web del Pleamar Vintage Market.
Nova edició del curs de monitor/a d’activitats de dinamització en l’àmbit poliesportiu
L’Ajuntament d’Altafulla convoca una nova edició dels Premis Maria Baldó de Recerca al Batxillerat
El Faustina 2025 transforma Altafulla en un gran escenari de microteatre aquest 7 de juny
L’Ajuntament d’Altafulla obre de nou el servei de barbacoes a l’Ermita de Sant Antoni
El Castell d’Altafulla s’obrirà al públic el primer dimarts i l’últim dissabte de cada mes
L’Ajuntament d’Altafulla obre el període d’abonaments per a la Piscina Municipal, que obrirà les portes aquest dissabte 22 de juny
Un total de 20 bars i restaurants participaran en la 4a edició de la ruta gastronòmica “La Xoixeta. Tapes Bruixes Altafulla”
La Piscina Municipal d’Altafulla obrirà les portes el proper dilluns 21 de juny
El trenet turístic d’Altafulla es posa en marxa aquest dissabte 15 de juny