28 MAIG 2026

El pròxim dissabte 6 de juny, Altafulla es convertirà un any més en l'epicentre de les arts escèniques de format reduït amb la celebració de la cinquena edició d'El Faustina, el Festival de Microteatre de la vila. Sota el lema de ser un «festival rodó», l'esdeveniment concentrarà tota la seva activitat en una intensa jornada que enguany estrena ubicació i presenta cinc importants novetats per commemorar el seu cinquè aniversari.
La presentació oficial ha tingut lloc al Parc del Comunidor, un dels espais emblemàtics que acollirà les representacions. Durant l'acte, s'ha destacat la consolidació d'una iniciativa que va néixer de la societat civil i que s'ha convertit en una cita imprescindible en el calendari cultural local.
La regidora de Cultura de l'Ajuntament d'Altafulla, Gemma Maymó, ha volgut «agrair de nou les iniciatives de les entitats i dels grups, ja que es van consolidant per portar esdeveniments en continuïtat». En aquest sentit, ha posat com a gran exemple el festival Faustina, «que concentra l'activitat en un dia, el dissabte 6 de juny, i que ens oferirà aquesta gran oportunitat de veure microteatre en els diferents espais».
Finalment, ha reiterat el suport de la institució: «Des de l'Ajuntament volem agrair que segueixin confiant, que tinguin ganes de continuar, i nosaltres estem disposats a posar els recursos sempre per seguir fent possible que les iniciatives tinguin continuïtat any rere any».

Per la seva banda, l'actriu i directora artística del festival, Mònica Pérez, ha detallat l'ambiciós programa d'aquest aniversari, que enguany creix fins als cinc microteatres en el seu circuit principal gràcies a l'alta demanda de companyies i de públic. Pérez ha començat agraint el suport constant del consistori i de tota la xarxa de col·laboradors i premsa local que fan créixer el festival.
«Ens trobem en un festival que veiem que cada any és més estimat. Cada cop tenim noms del panorama televisiu fent cua perquè volen participar», ha assegurat la directora, anunciant la presència d'actors com Fermí Fernández, Jordi Ríos o ella mateixa, juntament amb intèrprets de llarga trajectòria teatral.
Respecte a l'èxit i al creixement d'El Faustina, Mònica Pérez ha confessat la seva profunda alegria: «Ens omple de satisfacció moltíssim. Que tot aquest esforç durant tot l'any acabi sent que ja hi hagi 125 entrades venudes de manera anticipada... ostres, això està funcionant moltíssim».
Tot i l'èxit, la directora ha deixat clar que volen mantenir l'essència fundacional del projecte: «Continua sent un festival modest, però la il·lusió i l'esforç no són modestos, són enormes. Jo espero que això duri molts anys, i tampoc volem que se'ns en vagi de les mans, perquè una de les coses boniques és aquesta cosa tan de poble, tan casolana, on tothom participa. Ens agrada dir que és com una festa major d'un dia, i preferim que no es perdi, que continuem sent artesans del festival i no una empresa».
Homenatge emotiu a la figura de Joana Badia
Un dels moments més emotius i destacats de la presentació ha estat l'anunci de la menció d'honor d'enguany. Aprofitant la fita de la cinquena edició, l'organització retrà un especial i merescut reconeixement a l'actriu local Joana Badia, qui ha estat nomenada oficialment padrina d'honor del festival.
Mònica Pérez ha destacat el paper històric i fonamental que Badia ha exercit per al sector artístic del municipi: «Aquest any, com que és una data important, la cinquena, volem fer una menció d'honor a una dona molt important d'Altafulla que per a nosaltres ha sigut far del teatre al poble, especialment pel 'Camí de la Creu', que és la Joana Badia».
L'actriu presidirà l'acte d'obertura a la tarda al costat de la Colla Sardanista d'Altafulla, també padrins de l'edició, un tàndem que des de l'organització es descriu com "els millors padrins possibles per a un festival rodó".
PROGRAMACIÓ – DISSABTE 6 DE JUNY
Actes del Matí (Al Casal La Violeta):
Actes de la Tarda i la Nit (Sota el lema «Érase que se era...» a les Eres d'Altafulla):
Nota de l'organització: Atès el format reduït dels espais, totes les places per als diferents espectacles són limitades.
Informació sobre la Venda d'Entrades
Per tal de facilitar l'accés a l'esdeveniment, les localitats es poden adquirir mitjançant dues vies:
Consulta tota la programació aquí.
Altafulla obre les inscripcions per als cursets de natació d'estiu a la Piscina Municipal
El grup Fetus porta el seu nou disc "Romancer Tartera" al Casal Cultural la Violeta d’Altafulla
L’Ajuntament d'Altafulla licita les obres de reforma de les aules de l'Escola La Portalada per un valor de més de 96.000 euros
L’Ajuntament d’Altafulla obre de nou el servei de barbacoes a l’Ermita de Sant Antoni
El Castell d’Altafulla s’obrirà al públic el primer dimarts i l’últim dissabte de cada mes
Un total de 20 bars i restaurants participaran en la 4a edició de la ruta gastronòmica “La Xoixeta. Tapes Bruixes Altafulla”
L’Ajuntament d’Altafulla obre el període d’abonaments per a la Piscina Municipal, que obrirà les portes aquest dissabte 22 de juny
La Piscina Municipal d’Altafulla obrirà les portes el proper dilluns 21 de juny
El trenet turístic d’Altafulla es posa en marxa aquest dissabte 15 de juny