01 SETEMBRE 2025
L’Ajuntament d’Altafulla ha iniciat aquest matí les obres de substitució de les tapes del dipòsit de recollida d’aigües pluvials situat al pas soterrani del Puntet, entre els carrers Via Augusta, Jaume I i Via Hercúlia, a la zona de Baix a Mar. L’actuació inclou també la instal·lació de noves cobertes que facilitaran el drenatge de l’aigua de pluja cap al canal de la Rasa. Els treballs finalitzaran aquest migdia.
Aquestes obres donen continuïtat a les millores que ja s’han realitzat anteriorment en aquest punt, com la renovació de les reixes d’entrada d’aigua per evitar embussos amb vegetació i sediments arrossegats en els primers episodis de pluja.
Segons ha explicat Alba Muntadas, coalcaldessa d’Altafulla i regidora de Via Pública, “fins ara, quan el dipòsit s’emplenava, un operari havia d’aixecar manualment les tapes perquè pogués començar a empassar aigua. Amb aquesta actuació això ja no caldrà: les noves tapes són filtrants i permetran que el dipòsit treballi des del primer moment, engolint l’aigua de manera més ràpida i reduint inundacions en aquest punt crític de la xarxa viària”.
Muntadas ha destacat que l’objectiu de la intervenció és “ajudar el camí natural de l’aigua perquè desemboqui amb més facilitat cap al mar, minimitzant els problemes d’acumulació i millorant la seguretat de veïns i veïnes que utilitzen el pas del Puntet”.
Les tapes actuals, que daten de la construcció del dipòsit fa més d’una dècada, es trobaven desfasades i obligaven a actuacions manuals en episodis de pluja intensa. Amb la nova instal·lació, es modernitza la infraestructura i es fa un pas endavant en la gestió de l’aigua de pluja a la zona de Baix a Mar.
Aquesta actuació forma part d’un conjunt de projectes que l’Ajuntament està impulsant per millorar la gestió de l’aigua i reduir inundacions, entre els quals hi ha també el projecte de renaturalització parcial de la Rasa i l’adaptació de la bassa de laminació prevista.
AGOST 2025: L'opinió dels grups municipals representats a l'Ajuntament d'Altafulla
El Poliesportiu Municipal d’Altafulla reobre el dilluns 8 de setembre amb novetats en el servei de gimnàs i la represa de Pilates
Altafulla es prepara per viure la 27a Nit de Piano i Poemes aquest diumenge a la plaça de l’Església
L’Ajuntament d’Altafulla obre de nou el servei de barbacoes a l’Ermita de Sant Antoni
El Castell d’Altafulla s’obrirà al públic el primer dimarts i l’últim dissabte de cada mes
L’Ajuntament d’Altafulla obre el període d’abonaments per a la Piscina Municipal, que obrirà les portes aquest dissabte 22 de juny
Un total de 20 bars i restaurants participaran en la 4a edició de la ruta gastronòmica “La Xoixeta. Tapes Bruixes Altafulla”
La Piscina Municipal d’Altafulla obrirà les portes el proper dilluns 21 de juny
El trenet turístic d’Altafulla es posa en marxa aquest dissabte 15 de juny