L’Oficina d’Habitatge d’Altafulla anuncia que les persones de 65 anys o més ja poden sol·licitar els ajuts al lloguer

La gestió es pot tramitar presencialment a les dependències de l’Ajuntament i mitjançant cita prèvia fins al 30 d’abril

 31 MARç 2026


Ajuntament d'Altafulla

Aquest dimarts 31 de març s’ha obert el termini per a la presentació de sol·licituds dels ajuts al lloguer destinats a persones de 65 anys o més. La gestió es pot cursar a l’Oficina d’Habitatge de l’Ajuntament d’Altafulla, al Consell Comarcal del Tarragonès o bé de manera telemàtica a través del portal de tràmits de la Generalitat de Catalunya.

En el cas de l’atenció a les dependències municipals d’Altafulla, es recomana demanar cita prèvia tant per a l’Oficina d’Habitatge com per al Registre general, per tal d’assegurar la correcta tramitació dins del termini establert, que finalitza el 30 d’abril a les 14 hores. Des d’aquest despatx, de fet, també es facilita la gestió de les cites amb l’objectiu d’evitar que cap sol·licitud quedi fora de termini per qüestions administratives.

La quantia dels ajuts oscil·la entre un mínim de 50 euros mensuals, el que equival a 600 euros anuals, i un màxim de 200 euros mensuals, que esdevenen 2.400 euros anuals. I el període establert per a rebre les corresponents aportacions correspon a un any.

Poden optar a aquests ajuts les persones físiques que, a data 31 de gener de 2026, tinguin 65 anys o més, siguin titulars d’un contracte de lloguer o de cessió d’ús d’habitatge o habitació i estiguin empadronades a l’immoble. A més, els ingressos anuals de la unitat de convivència no poden superar els 25.200 euros. Pel que fa al preu del lloguer, el límit mensual és de 700 euros en el cas d’habitatge i de 350 euros si es tracta d’una habitació (sense contemplar annexos com garatges o trasters).

Per a justificar la sol·licitud, el pagament del lloguer s’ha d’acreditar mitjançant sistemes com transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte, rebut d’administrador o bizum. I a l’hora de tramitar l’ajuda, paral·lelament, cal aportar, entre d’altres, el document d’identitat vigent, el contracte de lloguer complet, els rebuts de lloguer de 2026, la documentació bancària, la declaració de la renda de 2024 i, si s’escau, el llibre de família.

S’ha de tenir en compte que la convocatòria també estableix diverses incompatibilitats, com ara tenir deutes amb l’administració, disposar d’un habitatge en propietat o mantenir relació de parentiu amb l’arrendador fins a segon grau.