18 DESEMBRE 2024
L’Ajuntament d’Altafulla ha rebut una subvenció de 100.000 euros de la Diputació de Tarragona per a la rehabilitació de la Pallissa de Jordi o de l’Hospital, una construcció d’especial valor patrimonial que està declarada Bé Cultural d’Interès Local (BCIL). El projecte té com a objectiu garantir la conservació d’aquest element històric i transformar l’edifici en un equipament públic dedicat a les entitats de cultura popular del municipi, que es batejarà com a ‘Casa de la Festa’.
El projecte, redactat per l’arquitecte Miquel Orellana Gavaldà, del despatx SOFFITTO ARQUITECTURA SLP, té un pressupost total de 314.143,77 €, IVA inclòs. Això inclou la rehabilitació completa de l’edifici, que s’adaptarà a nous usos culturals i preservarà els elements arquitectònics que fan singular aquesta construcció. A més, es crearà una nova estructura interior per a allotjar els gegants, els nans i altres elements del Seguici d’Altafulla, amb el propòsit de consolidar la pallissa com a centre neuràlgic de les activitats festives i culturals del municipi.
L’edifici, situat al carrer Comunidor número 19, a l’entrada del nucli antic d’Altafulla, és un espai de gran càrrega històrica i cultural. El projecte inclou millores en seguretat estructural, accessibilitat, estalvi energètic i ecoeficiència, així com el compliment de les normatives bàsiques de seguretat contra incendis. A la planta baixa es crearà un magatzem i una sala polivalent, mentre que un altell permetrà una distribució òptima dels espais per a desenvolupar-hi activitats.
El regidor de Festes, Àlex Cañas, ha afirmat que “aquesta rehabilitació representa un pas significatiu en la preservació del patrimoni cultural i popular d’Altafulla, ja que transformarà un element històric en un espai multifuncional i accessible a la ciutadania”.
Aigües d’Altafulla estrena una nova App per controlar el consum domèstic d’aigua
JUNY 2025: L'opinió dels grups municipals representats a l'Ajuntament d'Altafulla
L’Ajuntament d’Altafulla obre el procés de licitació per a la rehabilitació de la zona infantil de la piscina municipal
L’Ajuntament d’Altafulla obre de nou el servei de barbacoes a l’Ermita de Sant Antoni
El Castell d’Altafulla s’obrirà al públic el primer dimarts i l’últim dissabte de cada mes
L’Ajuntament d’Altafulla obre el període d’abonaments per a la Piscina Municipal, que obrirà les portes aquest dissabte 22 de juny
Un total de 20 bars i restaurants participaran en la 4a edició de la ruta gastronòmica “La Xoixeta. Tapes Bruixes Altafulla”
La Piscina Municipal d’Altafulla obrirà les portes el proper dilluns 21 de juny
El trenet turístic d’Altafulla es posa en marxa aquest dissabte 15 de juny